söndag 8 januari 2012

Att köpa eller inte köpa ...

Det är en samvetsfråga.
Jag har varit i Uppsala på Storvretacupen. Jätteroligt och stressigt att följa med som förälder och hinna både springa på stan och kolla alla matcher. Mitt springa på stan var främst ett par besök på Yll o Tyll. Vid första besöket stötte jag på Sanna. Skulle köpa material till en stickad trekanstsjal som jag kollat in på hemsidan, men väl där och såg den i verkligheten, så motsvarade den inte det jag tänkt mig. Så jag köpte garn till en halv-mormorsruta-sjal som jag tänker som ett projekt för eleverna på högstadiet. Enkelt mönster, effektfullt och växer relativt fort.
Sedan var jag och såg Garva Lagom med Eva-Lotta. Härligt med egen guide. Vi hann även med ett kortare cafébesök där vi stickade en stund. Sen var det bara att sticka iväg på nästa match. Fördelen med en sånhär resa är att jag har möjlighet att sticka mycket.
Sista morgonen hann jag med ett sista besök på garnaffären. Det rymdes ju nägra nystan till i packningen.
Baksidan är ju att jag har otaliga nystan hemma ... så dethär med att inte köpa garn .... dålig start på det, men jag kan ju bättra mig ;-D
Här en härlig inspriationsbild från en top jag såg i ett skyltfönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar