torsdag 22 mars 2012

Titta här - klick - kolla där - klick -

 Skrotvirkning
 Tovat o skivat halsband
Jag ser och jag fotograferar. Klick o klick. För minnet. För inspiration. För mig själv. För andra. För förevigandet. Eller? Var på ett givande möte i går kväll med slöjdmänniskor. Några betydligt äldre. De fotograferar inte men slöjdar ändå. Slöjdar vi mindre idag för att vi förevigar och tror att vi ska slöjda sen. Hmmm.
Jag har haft ett skelett av det vackrare slaget stående i ett hörn, men nu ska jag ställa undan det och plocka fram den andra vävstolen. Den har jag fått på livstidslån. Den är bara 100 cm bred. Mitt stolsprojekt kom ju av sig när jag var tvungen att avbryta pga ett jobbyte. Den får vänta litet nu. För nu ska jag väva bort litet av mitt traslager. Långa smala mattor och ev någon bordsmatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar