torsdag 31 januari 2013

Garnmissbruk --- are

Ikväll kom det upp en så rolig tråd på Online Stickcaféet på FaceBook.
En tjej ställer frågan om ett 12-stegs program för garnmissbrukare.
Borde det finnas .... nånstans kanske ... där man kan erkänna och få hjälp av andra.
Eller är garnmissbruket en täckmantel för att må gott.

En annan tjej skriver att det sämsta stället å starta upp första YA-mötet (Yarnoholics Anonymous) torde va på den stundande Syfestivalen.

Att ha garn är så tillfredsställande.
Jag kan klappa på det.
Det är vackert.
Fyller ut väggen.
Fyller ut hyllor.
Fyller ut lådor.
Värmer mitt rum.

Finns inge negativt med att ha garn - hihi! 
Garn är bra för själen!

Men ....
Hej Jag heter Ann-Sofie och försöker ha ett uppehåll. Har jag sagt till min man. Men senast han ringde så frågade han var jag var och innan jag hann tänka så sa jag att jag är i garnaffären .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar