söndag 29 maj 2016

Jeansväskor

StickFia blev SyFia
Jag tog till vara de avklippta byxbenen på sonens jeans, när han ville ha ett par shorts.
Jag sprättade upp sömmen i sidan och strök tyget. 
Sen sökte jag blå och gula sytrådar.
Några småhål täcktes med en känguru från ett par kalsonger.


Jag sydde också på en gammal lapp från sönernas urväxta jeans stl 98.
Så tog jag en virkad duk och sydde på.


Det vackra mönstret på baksidan då man runnar på med symaskin, fram o tillbaka.
Nåt som aldrig kommer att synas.
Jag syr på ett foder med innerfickor som täcker alltihop.


Jag tog tillvara några fickor och sydde dom som innerfickor på ett gammalt lakan.
Jag lämnade kvar en bit av sidsömmen för att göra en ögla till en nyckelring.
Det kan vara praktiskt då man söker nycklarna i en väska med allt annat viktigt-å-ha-grejer.


Och en del av det gamla lakanet blev också en innerficka.
Med en kant av bilar och husvagnar. Fniss.


På nästa väska tog jag en broderad duk som jag klippte av!
Jo jag klippte!
Därför att det är en duk som inte blivit klar och som jag räddat ur en sopsäck vid en lägenhetsrensning.
Vackert med hålmönstret mot det mörkblå jeanstyget.


Två väskor klara.
En för handen och de större böckerna och pappren.
En för axeln för de viktiga grejerna. Den fick en blixtlåsficka på baksidan till det som man är speciellt rädd om.
Väskan i mitten är en gammal väska som börjar bli utsliten.
Den är litet för liten, så nu har jag fått mig några större.


Jag är nöjd trots att bilden la sig på sidan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar