torsdag 5 januari 2017

Nytt år med gamla löften och Storvreta



På årets första dag hemma Trettondagsafton och - 20 grader hela dagen. En minimalt kort promenad blev det. En svag vind kortade ner vistelsen ute. Kändes som närmare 30. Nu är det vackert med solens strålar och en vit mark igen.

De gamla löftena får stå kvar. Jag ska äta nyttigare och röra mig mer. Annars blir jag sittandes tidigare än vad som är tänkt. Det är vetenskapligt bevisat att muskelmassan avtar efter 45 och jag kan ju försöka uppehålla nån typ av nivå. OCH det är dessutom riktigt roligt med rörelse.

Såhär i början av året så har vi varit på cup till Uppsala med yngre sonen. Det var otroligt nerviga matcher. Tufft motstånd och laget med nerverna på ytan. Men de spelade väl och åkte ut i kvarten mot de som sen vann finalen, Seinäjoen Peliveljet. Ett Edustuslag - ett urplockat lag. Så det var inte illa pinkat. Och sonens lags resultat mot dem var 3-3 som sen slutade med förlust i straffläggning, med några märkliga studsmål, bl a på den ruskigt duktiga målisen på främre benet och vips in i en konstig kurva i målet. Kändes som tecknad film i vissa sekvenser.




Några av matcherna var i nya IFU Arena. Mycket imponerande. I den stora hallen var vi o såg delar av Storvreta - Thorén. Som värsta hårdrockskonserten började allt med eldar, rök o hård musik. Kul! Thorén förlorade med 8-6.

Det blev en trevlig tågresa med laget och några föräldrar och trötta tränare. Kul kul kul har vi haft.

Jag infriade en början på ett av mina nyårslöften samtidigt och åt nyttigt och promenerade på många av matcherna. Så - 3,5 kilo känns bra. Å även om det mesta är vätska så känns det skönt med litet lösare kläder.





 Tidigt måndag morgon tog jag dessutom en promenad till Slottet och fotade i den tidiga morgonsolen. Mycket vackert blev Domkyrkan upplyst av de första strålarna.

Upplyft av en trevlig tripp ska jag nu ta tag i några sura bortglömda hörn här hemma 😅





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar