söndag 26 november 2017

Återbruka o ta till vara




Voilá 2 par sockor på en kväll!!!
En stor vinst känner jag!
Jag tog gamla hela sockor och klippte upp dom i tårna och rev upp hoptagningen och stickade till lämplig ny längd. Ny hoptagning och fästning av trådarna. Klart.
Jo, hälen är litet kort, men det kändes som att detta var ett snabbt beslut om vad som skulle ske med de gamla hela sockorna. De var faktiskt hela.
Min mamma brukade ta till vara skaften och sticka nya fötter. Det skulle jag kunna göra med ett par andra jag har.
Det har blivit en del stickning iom operationen. Jag var tvungen att fortsätta min sjukskrivning då jag fick nässelfeber och sen fick starkare kortison och fick reaktioner på kortison. Men nu har kliandet gått över och magen är någorlunda i skick. Så nu med en månad kvar till jul så är det bara framåt som gäller!

1 kommentar:

  1. Väldigt bra sätt att ta tillvara! Och tillfredsställande att fixa två par sockor på en kväll.
    Krya på dig!

    SvaraRadera