lördag 17 december 2011

Huh - vilken vecka

 Sanna och tärnor och tärnar sjöng så vackert  på Luciamorgonen.
 Nävertampad burk fick botten som pluggades med tandpetare.
 Ett knivskaft med holk har snidats fram i plywood.


 Det har snöat och snöat - det är så härligt vackert och bara varit några minusgrader.
 Så klämde jag tummen i bildörren på gulliga bilen som jag lånade. 
Det svällde och dunkade som f--n. Hjärtat hade plötsligt bytt plats. 
Åt värktabletter och försökte fortsätta tälja osv Men det gick inte ...
Och när jag väl fått bort nagellacket så såg det ju rätt otäckt ut. 
Läkaren sa att jag kunde punktera själv, men jag är ju så blödig. 
Så jag gick till min händige vän som borrade ett hål i nageln.
Wow så skönt när trycket började släppa. 
 Var på Oscars begravning. En 9-årig sprudlande kille som jag hade i slöjden  
Han hade kämpat mot leukemin i nästan ett år. Det var en vacker begravning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar