onsdag 31 december 2014

Så vackert

Måste få skryta över min stickkompis, Titta så vackra vantar hon gjort. Skillnaden mellan henne och mig är egentligen bara att hon har kunskapen och stickar och att jag bara har kunskapen :-D

 Materialet, heter Geilsk Bomul og Uld och är köpt från Litet Nystan. Mönstret, som också är köpt från Litet Nystan kommer från Geilsk. Fin den med. Vackert med linjerna som förvillar.
Detta är en detalj på en annan tröja som heter Alecia Beth,
Den är stickad uppifrån och ner och den har inte en enda söm! Garnet är Drops Fabel Uni Color.
Tröjan är tunn och smidig men ändå varm. Enligt min stickkompis så kan den med lätthet användas under olika ytterplagg. 


Jag skulle vilja sticka Dreambirdens kofta Spring Plumage, men den verkar bli så lång.
Jag lånade bilden från Wollgewusel på Ravelry.
Är det någon som har gjort den?
Man kan säkert göra färre maskor per varv, men fixar jag att gå iland med det?
Den skulle vara så fin till kjol.
Bottenfärg svart och fjädrarna i lilablått kanske?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar